Nu de offline wereld even stilstaat, is het online drukker dan ooit. Winkelstraten zijn leeg en mensen shoppen massaal hun kerstcadeaus online. Dit betekent dat webshops populairder zijn dan ooit. Maar wat zijn precies de voordelen van het hebben van een eigen webshop?
Webshops zijn populairder dan ooit
Een eigen webshop is al jaren populair. Met de digitalisering blijft het aantal online aankopen groeien. Vooral 2020 heeft een piek gekend door de Coronacrisis. Men werd voorzichtiger en deed vooral veel online aankopen. Dit is terug te zien in de cijfers: Uit onderzoek (april 2020) bleek dat de omzet van webshops met 60% is gestegen sinds de Corona uitbraak.
De voordelen
- 24 uur per dag open
Een webshop kent geen openings- of sluitingstijden: de shop is 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend. Zo kunnen jouw klanten altijd bij jou terecht; ook wanneer zij ‘s avonds nog snel iets willen bestellen. Je bent dus niet gebonden aan openingstijden van fysieke winkels.
- Een extra verkoopkanaal
Heb je al een fysieke winkel? Dan zorgt het hebben van een eigen webshop voor een extra verkoopkanaal. Je kunt nu je klanten ook online bereiken en je webshop delen op social media om je bereik te maximaliseren. Wil je ook in Google goed gevonden worden? Verdiep je dan eens in zoekmachineoptimalisatie.
- Kostenbesparing voor het pand
Heb je nog geen fysieke winkel? Dan bespaar je enorm veel geld op de aanschaf/huur van een pand als je een webshop start. Je hebt geen kantoor nodig om je werkzaamheden uit te voeren, dit kan ook gewoon vanuit huis.
- Aanpassingen eenvoudig doorvoeren
Wanneer je een aanpassing wilt doorvoeren voor een bepaald product is dit eenvoudig en snel gedaan. De webshops die De Webmakers bijvoorbeeld ontwikkelen worden zo ingericht dat aanpassingen eenvoudig door jou zelf uitgevoerd kunnen worden. Hier heb je verder geen technische kennis voor nodig. Lees meer over onze webshops
- Houd klanten op de hoogte via een nieuwsbrief
Tijdens het bestelproces vullen klanten hun gegevens in. Deze gegevens kun je vervolgens (na toestemming) gebruiken om de klant op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Daarnaast is het ook mogelijk om een klant een speciale aanbieding te sturen die aansluit bij de eerdere aankoop.
- Vrijheid en flexibiliteit
Het hebben van een eigen webshop geeft jou veel vrijheid en zorgt voor flexibiliteit. Je kunt namelijk helemaal zelf bepalen wat je gaat verkopen, voor welke prijs en hoe je dit gaat verzenden.
- Geen commissies afdragen
Naast een eigen webshop is het ook mogelijk om jouw producten te verkopen via bijvoorbeeld bol.com. Jouw producten staan dan wel op een website met veel bereik maar je moet wel een commissie betalen over de producten die verkocht worden. Bij een eigen webshop is dit niet het geval.
Jouw webshop door De Webmakers laten maken?
De Webmakers hebben al vele webshops voor verschillende klanten mogen ontwikkelen. Een aantal hiervan zijn terug te vinden in het portfolio. Wil je jouw webshop door De Webmakers laten maken of wil je gewoon meer informatie?
Neem contact op