E-mail marketing is springlevend: trends & tips

Op het juiste moment de juiste informatie versturen aan de juiste mensen

E-mail marketing is springlevend: trends & tips

E-mail marketing is anno 2016 relevanter dan ooit. Ja, je leest echt 'relevanter'. Dacht je dat de trend in e-mail vooral draaide om het zo snel mogelijk deleten van berichten? Mis, e-mail is slimmer, relevanter en real-time geworden. Door deze ontwikkelingen maakt spammen plaats voor communiceren. En dat maakt e-mail marketing springlevend.

E-mail vs e-mail marketing

Je dacht waarschijnlijk dat e-mails niet worden gelezen. Dat is ook wel zo, maar dat geldt alleen voor de berichten die oninteressant zijn. Bijna spam te noemen. Maar er is e-mail en e-mail marketing. E-mail marketing kenmerkt zich door toegevoegde waarde te bieden aan de ontvanger. Ga maar na, wat maakt de berichten in jouw postvak wel interessant? E-mails die gepersonaliseerd, relevant en real-time verzonden worden. En dat is precies de trend in e-mail marketing.

Op het juiste moment de juiste informatie versturen aan de juiste mensen

De ontwikkelingen in e-mail marketing zorgen ervoor dat dit terug is van weggeweest. Dankzij nieuwe technologische mogelijkheden is verzenden van informatie op het juiste moment aan specifieke personen binnen de doelgroep de nieuwe standaard. De marketingmogelijkheden zijn dan ook eindeloos.

Voorbeelden van relevante e-mail marketing

– Verjaardag

– Herinnering naar klanten die langer dan een bepaalde tijd niets hebben gekocht

– Aankoopbevestiging

– Verlaten winkelmandje

– Upselling (een passend product aanbieden bij een reeds gekocht artikel)

Dat klinkt als veel werk

Het versturen van al die gepersonaliseerde e-mails klinkt als veel werk, maar het genereren van relevante content gebeurt in 2016 inmiddels op de automatische piloot. Met e-mail marketing software is marketing automation mogelijk. Aanbiedingen op maat, aangepaste onderwerpregels en verzendtijden; de relevante e-mail wordt verzonden op basis van vooraf gedefinieerde regels en contextparameters. Denk daarbij aan locatie, tijd, device of zelfs het weer.

Vergeet mobiel niet!

Hoe vaak lees jij e-mail op je mobiele telefoon? E-mail blijft de meest gebruikte mobiele applicatie. Houd je hier geen rekening mee, dan verliest jouw nieuwsbrief gegarandeerd aandacht. In de statistieken van een verzonden e-mail nieuwsbrief zien wij regelmatig dat het aandeel geopende nieuwsbrieven op smartphones en tablets meer dan 50% is. Niet optimaliseren voor mobiel is dus een gemiste kans! (Denk daarbij ook aan wat er gebeurd als de nieuwsbrieflezer op een link klikt via mobiel...)

Samengevat: e-mail is slimmer, relevanter en wendbaarder geworden en is daarom (weer) een uitstekende marketingtool. 

Klik hier voor meer informatie over onze e-mail marketing tools

Kosten

Een nieuwsbrief maandabonnement is al beschikbaar vanaf €23,- per maand. 

Een tevreden klant:
"Prettige club om mee samen te werken, duidelijke afspraken en verder een heerlijke No-Nonsens mentaliteit."

- Johan Sterrenburg

Delen
24
oktober
2016
Cor Riezouw
Door: Cor Riezouw
Fulltime Webmaker sinds 2002. (UX)Design, HTML, CSS,en Zoekmachine optimalisatie (SEO).
Tags: Marketing, e-mail marketing, trends
Leestijd: 2 min
E-mail marketing is springlevend: trends & tips

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten