Meer zichtbaarheid, een band opbouwen met je doelgroep en het delen van informatie en acties: dit zijn zomaar een aantal voorbeelden van de voordelen van een Facebook bedrijfspagina voor jouw bedrijf. Heb je nog geen bedrijfspagina of kan deze wel weer een update gebruiken? Bekijk dan onze handige checklist.
Ben je met je persoonlijke account ingelogd op Facebook? Dan kun je aan de slag gaan met het aanmaken van een bedrijfspagina.
1. Klik aan de linkerkant op pagina’s
Hier zie je de Facebook bedrijfspagina’s die je beheert.Als je nog geen pagina beheert, is dit uiteraard leeg.
2. Klik op de button ‘+ Nieuwe pagina aanmaken’ onder deze pagina’s
3. Vul de gevraagde gegevens in
Bij dit onderdeel hoef je enkel de Paginanaam (dus de naam van je bedrijf), categorie (soort bedrijf) en een beschrijving in te vullen. Je ziet ook gelijk een voorbeeld van hoe de basis van je pagina eruit gaat zien.
4. Pagina aanmaken
Na het invullen van deze gegevens kun je de pagina aanmaken door op de button ‘Pagina maken’ te klikken.
5. Overige gegevens invullen
Na het aanmaken van de basis van de pagina, kun je echt aan de slag! Je kunt eenvoudig alle gegevens van je bedrijf invullen en een omslagfoto en profielfoto instellen.
Wist je dat Facebook ook verschillende gratis tools aanbiedt om jouw bedrijf te beheren? In de coronatijd introduceerden zij bijvoorbeeld Facebook Shops: hiermee kun je gratis producten verkopen via Facebook. Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook vacatures delen zodat deze onder de aandacht komen.
Heb je geen tijd, zin of inspiratie om regelmatig berichten te plaatsen op Facebook? Besteed het dan uit. De Webmakers kunnen ervoor zorgen dat er meerdere keren per week of maand berichten worden gedeeld, afhankelijk van jouw wensen. Meer weten?
- Martijn Bakker
Heb je geen tijd, zin of inspiratie om regelmatig berichten te plaatsen op Facebook? Besteed dit dan uit aan De Webmakers!
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.