Facebook bedrijfspagina aanmaken en instellen

Een handig stappenplan

Meer zichtbaarheid, een band opbouwen met je doelgroep en het delen van informatie en acties: dit zijn zomaar een aantal voorbeelden van de voordelen van een Facebook bedrijfspagina voor jouw bedrijf. Heb je nog geen bedrijfspagina of kan deze wel weer een update gebruiken? Bekijk dan onze handige checklist.

Zo maak je een Facebook bedrijfspagina aan

Ben je met je persoonlijke account ingelogd op Facebook? Dan kun je aan de slag gaan met het aanmaken van een bedrijfspagina.

1. Klik aan de linkerkant op pagina’s
Hier zie je de Facebook bedrijfspagina’s die je beheert.Als je nog geen pagina beheert, is dit uiteraard leeg. 
2. Klik op de button ‘+ Nieuwe pagina aanmaken’ onder deze pagina’s
3. Vul de gevraagde gegevens in
Bij dit onderdeel hoef je enkel de Paginanaam (dus de naam van je bedrijf), categorie (soort bedrijf) en een beschrijving in te vullen. Je ziet ook gelijk een voorbeeld van hoe de basis van je pagina eruit gaat zien.

Voorbeeld Facebook bedrijfspagina

 

4. Pagina aanmaken
Na het invullen van deze gegevens kun je de pagina aanmaken door op de button ‘Pagina maken’ te klikken.
5. Overige gegevens invullen
Na het aanmaken van de basis van de pagina, kun je echt aan de slag! Je kunt eenvoudig alle gegevens van je bedrijf invullen en een omslagfoto en profielfoto instellen.

Dit mag niet ontbreken op jouw Facebook bedrijfspagina

  • Contactgegevens
    Het is belangrijk dat bezoekers van jouw Facebookpagina eenvoudig contact met je op kunnen nemen als ze meer informatie willen over een product of dienst. Zorg dus dat je deze gegevens invult op de pagina.
     
  • Adresgegevens
    Ook adresgegevens zijn belangrijk. Of je nou een winkel of restaurant hebt of een kantoorpand waar je enkel op afspraak kunt komen: het is te allen tijde van belang om te delen waar jouw bedrijf gevestigd is. 
     
  • Actieknop
    Bovenaan de Facebookpagina vind je een actieknop met bijvoorbeeld de tekst ‘neem contact op’, ‘meer informatie’ of ‘bekijk menukaart’. Je hebt de keuze uit 14 opties waarmee je kunt communiceren met je doelgroep. 
     
  • Een herkenbare profielfoto en omslagfoto
    Je kunt de profielfoto en omslagfoto van je bedrijf zo vaak veranderen als je wilt máár zorg wel dat deze herkenbaar zijn voor potentiële klanten! Veruit de meeste bedrijven hebben als profielfoto hun bedrijfslogo: dit zorgt voor veel herkenning.

    De omslagfoto is vrij te kiezen. Kies bijvoorbeeld voor een mooie banner met de slogan van je bedrijf, een afbeelding van de binnen- of buitenkant van het bedrijfspand of een actuele actie. 
     
  • Recensies
    Om meer betrouwbaarheid uit te stralen naar nieuwe klanten, is het belangrijk dat je probeert om recensies te verzamelen bij bestaande klanten. Dit is een belangrijke factor in het beslissingsproces van een nieuwe klant. Zou jij iets kopen bij een bedrijf die alleen maar slechte beoordelingen heeft?
     
  • Regelmatige updates
    Zorg dat jouw (potentiële) klanten je niet vergeten door regelmatig te posten op social media. Bedenk hoe vaak je berichten gaat delen en doe dit dan ook op een vaste dag: De Webmakers deelt bijvoorbeeld elke donderdag een blog. Door er regelmaat in te brengen, weten jouw (potentiële) klanten ook wat ze kunnen verwachten.

Facebook biedt gratis tools voor je bedrijf

Wist je dat Facebook ook verschillende gratis tools aanbiedt om jouw bedrijf te beheren? In de coronatijd introduceerden zij bijvoorbeeld Facebook Shops: hiermee kun je gratis producten verkopen via Facebook. Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook vacatures delen zodat deze onder de aandacht komen.

Bekijk gratis tools

Het regelmatig posten op Facebook uitbesteden?

Heb je geen tijd, zin of inspiratie om regelmatig berichten te plaatsen op Facebook? Besteed het dan uit. De Webmakers kunnen ervoor zorgen dat er meerdere keren per week of maand berichten worden gedeeld, afhankelijk van jouw wensen. Meer weten?

Lees meer over Social Media Management
 

Een tevreden klant:
"Wij zijn zeer te spreken over de samenwerking met de Webmakers. Het contact met onze vaste contactpersoon loopt naar tevredenheid en het is fijn om snel te kunnen te kunnen schakelen!"

- Piloot Koen

Delen
Social media uitbesteden?

Heb je geen tijd, zin of inspiratie om regelmatig berichten te plaatsen op Facebook? Besteed dit dan uit aan De Webmakers!

Zo maak je een Facebook bedrijfspagina:
In Facebook klik je links op pagina's
Klik op '+ Nieuwe pagina aanmaken'
Vul de gevraagde gegevens in
Maak je pagina aan door te klikken op 'Pagina maken'
Vul de overige gegevens in
Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.

*  Website URL
27
januari
2022
Tessa Brolsma
Door: Tessa Brolsma
Fulltime Webmaker sinds 2019. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.
Tags: Social Media, Facebook
Leestijd: 2 min
Facebook bedrijfspagina aanmaken en instellen

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten