Google Mijn Bedrijf is een belangrijke tool voor jouw bedrijf. Op deze manier kun je je klanten voorzien van de benodigde informatie en kun je beter opvallen in de regio. Niet alle bedrijven beschikken over een Google Mijn Bedrijf account; daarom leggen wij je uit hoe je deze aanmaakt!
Zo maak je Google Mijn Bedrijf aan
Om een Google Mijn Bedrijf account aan te maken, dien je een aantal simpele stappen te doorlopen. De stappen zijn als volgt:
- Log in met je Google account of maak een account aan
Let wel op dat je met je zakelijke e-mailadres inlogt! Dit wordt namelijk het account voor je bedrijf.
- Vul de naam van je bedrijf in
- Vul het adres van je bedrijf in
- Kies je weergave
- Bij serviceverlening: geef je adres op en geef je servicegebied aan
- Is dit niet het geval? Dan vul je enkel je adres in en geef je aan dat je producten en services levert aan je klanten
- Selecteer een passende bedrijfscategorie
- Geef je telefoonnummer en website op
- De verificatie
Hoe wil je je account verifiëren? Kies de optie die je wilt gebruiken. Je kunt je account direct verifiëren of later.
De voordelen van Google Mijn Bedrijf
Er zijn meerdere redenen waarom je eigenlijk gewoon over een Google Mijn Bedrijf account zou moeten beschikken.
- Meer zichtbaarheid in de zoekmachine en in Google Maps
Het Google Mijn Bedrijf kader is vrij opvallend in de zoekmachine. Deze komt bijvoorbeeld tevoorschijn als er gezocht wordt op je bedrijfsnaam. Daarnaast ben je beter zichtbaar in Google Maps omdat je bedrijf dan ook op deze kaart wordt weergegeven. Klanten kunnen je dus makkelijker vinden.
- Informatie verstrekken aan je potentiële klanten
In je Google Mijn Bedrijf account kun je veel informatie kwijt voor je potentiële klanten. Denk hierbij aan (aangepaste) openingstijden, je adres, contactgegevens en aangeboden producten of diensten. Ook kun je posten via Google om zo extra informatie te verstrekken.
- Een plek waar beoordelingen geplaatst kunnen worden
Met Google Mijn Bedrijf kun je gratis reviews verzamelen. Klanten krijgen namelijk de mogelijkheid om een review achter te laten. Dit is goed om meerdere redenen: je krijgt inzicht in de prestaties van je bedrijf, je bouwt autoriteit op én het kan een positieve invloed hebben op het beslissingsproces van potentiële klanten.
- Vragen beantwoorden van klanten
Klanten krijgen via Google Mijn Bedrijf de mogelijkheid om vragen te stellen. Deze kun je ook eenvoudig via de tool beantwoorden. De vragen en antwoorden blijven staan waardoor andere potentiële klanten deze ook al kunnen bekijken voordat ze een vraag stellen.
- Lokaal opvallen
Google Mijn Bedrijf is een goede indicatie dat je over een fysieke locatie beschikt in een bepaalde plaats. Dit weegt voor Google zwaar mee in de organische resultaten waardoor je over een voordeel beschikt ten opzichte van andere die geen fysieke locatie hebben. Meer weten over lokale SEO?
Vragen?
Heb je naar aanleiding van deze blog nog vragen over het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf account? Wij helpen je graag!
Contact opnemen