Blog: Google Posts: communiceer met jouw doelgroep

Wij leggen uit welke soorten Google Posts er zijn en hoe je deze gebruikt!

Een Google Bedrijfsprofiel is onmisbaar voor bedrijven die willen opvallen in de regio. (Potentiële) klanten vinden jouw contactgegevens, adresgegevens en openingstijden én je kunt berichten delen via Google Posts. Over dat laatste vertellen wij je in onderstaande blog meer.

Wat zijn Google Posts?

Google Posts zijn berichten die je kunt delen via jouw Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf). Met de Posts kun je direct via de zoekresultaten communiceren met jouw bestaande én nieuwe klanten. Deel bijvoorbeeld de laatste updates binnen jouw bedrijf, een nieuw product, evenementen of tijdelijke acties.

Heb je nog geen Google Bedrijfsprofiel? Maak in slechts 7 stappen een profiel aan!

Verschillende soorten Google Posts

Er bestaan diverse soorten Google Posts voor het delen van uiteenlopende informatie. Kies de soort post die past bij het nieuws dat jij wilt delen met jouw doelgroep. De verschillende soorten posts zijn als volgt:

  • COVID-19:
    Als je als bedrijf updates wil geven die betrekking hebben op het COVID-19 virus, kun je dat op deze manier delen. Denk bijvoorbeeld aan een langere levertijd of aangepaste openingstijden door ziekteverzuim.
     
  • Aanbieding:
    Bied je een tijdelijke aanbieding aan voor jouw klanten? Deel dat dan via deze posts. Voeg een passende foto toe, een aantrekkelijke titel en vergeet de start en einddatum niet.
     
  • Nieuw:
    Wat is er nieuw binnen jouw bedrijf? Of is er een belangrijke update in de branche waar jij je in bevindt? Dan kun je dit via zo’n post delen. Voeg een foto toe en schrijf een tekst over de update. Vervolgens kun je ook nog een button toevoegen met de opties ‘boeken’, ‘online bestellen’, ‘kopen’, ‘meer informatie’, ‘registreren’ of ‘nu bellen’. 
     
  • Evenement: 
    Organiseer je met jouw bedrijf evenementen? Promoot deze met Google posts! Voeg een aantrekkelijke foto en de titel van het evenement toe en geef aan van wanneer tot wanneer het evenement plaatsvindt. Vergeet ook niet om een button toe te voegen met een link naar de webpagina over het evenement of een link waar je tickets kunt bestellen!
     
  • Product:
    Een nieuw product in het aanbod? Promoot deze eenvoudig via jouw Google Bedrijfsprofiel. Voeg een foto, naam, categorie, beschrijving en prijs toe zodat potentiële klanten beschikken over alle informatie die zij nodig hebben om een goed beeld te krijgen van het product. Je kunt ook nog een link toevoegen naar de productpagina.

 

Voorbeeld Google Post
Voorbeeld Google Post


Zo maak je een Google Post

Er zijn twee manieren om Google Posts te maken: via het Google Bedrijfsprofiel of via de zoekresultaten. Wij leggen je voor beide manieren uit hoe je een Google Post maakt:

Een post maken via het Google Bedrijfsprofiel

  1. Ga naar jouw Google Bedrijfsprofiel.
  2. Klik op de homepage op ‘post maken’.
  3. Selecteer het type post en voer de benodigde gegevens in.
  4. Deel de post!

Een post maken via de zoekresultaten van Google

  1. Toets de naam van jouw bedrijf in.
  2. Als je beheerder van het Google Bedrijfsprofiel bent, krijg je direct bovenaan de mogelijkheid om gegevens te bewerken.
  3. Klik op het pijltje naar rechts en klik bijvoorbeeld op ‘een aanbieding maken’ of ‘update toevoegen’ om een Google Post te schrijven.
  4. Voer de benodigde gegevens in en deel de post!

Aan de slag met Google Posts

Nu je weet hoe je updates kunt delen via Google Posts is het tijd om ermee aan de slag te gaan! Ga na welke informatie je graag wilt delen met (nieuwe) klanten zoals updates, blogberichten of nieuwe producten en deel dit! Kom je er toch niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op!

Contact opnemen

Een tevreden klant:
"Wij zijn zeer te spreken over de samenwerking met de Webmakers. Het contact met onze vaste contactpersoon loopt naar tevredenheid en het is fijn om snel te kunnen te kunnen schakelen!"

- Piloot Koen

Google Posts
Val meer op in de lokale zoekresultaten
Communiceer direct met (potentiële) klanten
Meerdere opties mogelijk
Opvallen in de lokale zoekresultaten?

Verbeter jouw zichtbaarheid in de lokale zoekresultaten door jouw Google Bedrijfsprofiel te optimaliseren. Meer tips om lokaal op te vallen?

Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.

*  Website URL
24
maart
2022
Tessa Brolsma
Door: Tessa Brolsma
Fulltime Webmaker van 2019 tot 2023. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.
Tags: Google Mijn Bedrijf, Google Bedrijfsprofiel
Leestijd: 2 min
Google Posts: communiceer met jouw doelgroep

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten