Instagram is niet meer weg te denken uit de online wereld. Met ruim 8,5 miljoen gebruikers in Nederland is het een belangrijk kanaal om met jouw bedrijf op aanwezig te zijn. Daarom leggen wij je uit hoe je in 3 stappen helemaal klaar bent om aan de slag te gaan met Instagram!
Hoewel Instagram veel wordt gebruikt door particulieren, zijn er ook steeds meer bedrijven die het belang van dit platform inzien. Wereldwijd zijn er meer dan 200 miljoen bedrijven actief op Instagram en vergroten zij hun zichtbaarheid hiermee aanzienlijk.
Instagram wordt niet alleen gebruikt voor meer zichtbaarheid bij potentiële klanten maar ook voor het opbouwen van een band met je doelgroep via posts, stories en DM.
Dit kan toch ook allemaal met een persoonlijk account zou je denken? Je kunt via beide inderdaad foto’s en video’s plaatsen en contacten onderhouden met jouw doelgroep maar wat bij het persoonlijke account ontbreekt is het inzicht in statistieken.
Met deze statistieken heb je bijvoorbeeld meer inzicht in jouw doelgroep: waar ze vandaan komen, welke leeftijd ze hebben en wat het geslacht is. Daarnaast zie je ook door hoeveel mensen een Instagram bericht is gezien, wat de verhouding is tussen volgers en niet-volgers en waar zij jouw bericht hebben gezien.
Ook kun je aan een bedrijfsaccount handige buttons met call-to-actions en een adres toevoegen én zijn er mogelijkheden om te adverteren.
Een Instagram bedrijfsaccount in het kort:
Als het eenmaal gelukt is om een bedrijfsaccount aan te maken en helemaal te personaliseren is het natuurlijk ook nog zaak dat jouw bedrijf gevonden wordt. Deel daarom jouw Instagram account op eventuele andere social media kanalen die je al gebruikt, verwijs ernaar in een nieuwsbrief en plaats een icoon met een link naar jouw Instagram bedrijfsaccount op jouw website.
Daarnaast zijn er ook op Instagram nog verschillende manieren om extra bereik en zichtbaarheid te krijgen zoals het toevoegen van hashtags aan de profielbeschrijving en aan jouw tijdlijn posts.
Meer weten?
11 tips voor meer bereik op Instagram
Zie je het toch niet zitten om zelf aan de slag te gaan met Instagram? Besteed het beheer van jouw Instagram bedrijfsaccount dan uit. Zo kun jij je richten op je core business en tegelijkertijd profiteren van een betere online zichtbaarheid.
Meer informatie Neem contact op
- Herman de Langen
Zie je het toch niet zitten om zelf actief bezig te zijn met Instagram? Besteed het uit.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.