Zo maak je een Instagram bedrijfsaccount aan

Je hoeft slechts 3 eenvoudige stappen te doorlopen!

Instagram is niet meer weg te denken uit de online wereld. Met ruim 8,5 miljoen gebruikers in Nederland is het een belangrijk kanaal om met jouw bedrijf op aanwezig te zijn. Daarom leggen wij je uit hoe je in 3 stappen helemaal klaar bent om aan de slag te gaan met Instagram!
 

Over het Instagram bedrijfsaccount

Hoewel Instagram veel wordt gebruikt door particulieren, zijn er ook steeds meer bedrijven die het belang van dit platform inzien. Wereldwijd zijn er meer dan 200 miljoen bedrijven actief op Instagram en vergroten zij hun zichtbaarheid hiermee aanzienlijk.

Instagram wordt niet alleen gebruikt voor meer zichtbaarheid bij potentiële klanten maar ook voor het opbouwen van een band met je doelgroep via posts, stories en DM. 

Dit kan toch ook allemaal met een persoonlijk account zou je denken? Je kunt via beide inderdaad foto’s en video’s plaatsen en contacten onderhouden met jouw doelgroep maar wat bij het persoonlijke account ontbreekt is het inzicht in statistieken

Met deze statistieken heb je bijvoorbeeld meer inzicht in jouw doelgroep: waar ze vandaan komen, welke leeftijd ze hebben en wat het geslacht is. Daarnaast zie je ook door hoeveel mensen een Instagram bericht is gezien, wat de verhouding is tussen volgers en niet-volgers en waar zij jouw bericht hebben gezien. 

Ook kun je aan een bedrijfsaccount handige buttons met call-to-actions en een adres toevoegen én zijn er mogelijkheden om te adverteren.
 

Een Instagram bedrijfsaccount in het kort:

  • Meer dan 200 miljoen bedrijven wereldwijd gingen jou voor
  • Inzicht in realtime statistieken
  • Een band opbouwen met je doelgroep via posts, stories en DM’s.
     

Maak in drie korte stappen een Instagram bedrijfsaccount
 

  1. Maak een persoonlijk account aan
    Om een bedrijfsaccount aan te maken, dien je allereerst te beschikken over een persoonlijk account. Dit account vormt de basis voor het bedrijfsaccount want deze ga je namelijk omzetten. Kies bij het aanmaken van een persoonlijk account dus al voor een gebruikersnaam met de naam van jouw bedrijf.

     
  2. Overschakelen naar professioneel account
    Is het gelukt om een persoonlijk account aan te maken of had je deze al? Dan kun je overschakelen naar een professioneel account. Dit doe je als volgt:

    1. Klik rechtsonderin op jouw foto om naar je eigen profielpagina te gaan. 
    2. Vervolgens klik je rechtsboven op het hamburgermenu en kies voor de eerste optie ‘instellingen’.
    3. Ga naar account en scrol helemaal naar beneden.
    4. Klik op ‘overschakelen naar professioneel account’ en kies de juiste categorie.
    5. Jouw bedrijfsaccount is gemaakt!

     
  3. Maak het bedrijfsprofiel verder op
    Hoewel het profiel al beschikt over een gebruikersnaam en een profielfoto, is het zaak om het verder te personaliseren en op te maken naar de stijl van jouw bedrijf. Denk aan een pakkende beschrijving met USP’s, een link naar de website en passende hashtags waar je op gevonden wilt worden. 
     

Tips voor meer zichtbaarheid

Als het eenmaal gelukt is om een bedrijfsaccount aan te maken en helemaal te personaliseren is het natuurlijk ook nog zaak dat jouw bedrijf gevonden wordt. Deel daarom jouw Instagram account op eventuele andere social media kanalen die je al gebruikt, verwijs ernaar in een nieuwsbrief en plaats een icoon met een link naar jouw Instagram bedrijfsaccount op jouw website.

Daarnaast zijn er ook op Instagram nog verschillende manieren om extra bereik en zichtbaarheid te krijgen zoals het toevoegen van hashtags aan de profielbeschrijving en aan jouw tijdlijn posts.
Meer weten?
 

11 tips voor meer bereik op Instagram
 


Social Media beheer uitbesteden?

Zie je het toch niet zitten om zelf aan de slag te gaan met Instagram? Besteed het beheer van jouw Instagram bedrijfsaccount dan uit. Zo kun jij je richten op je core business en tegelijkertijd profiteren van een betere online zichtbaarheid. 
 

Meer informatie      Neem contact op

 


 

Een tevreden klant:
"Waar de Webmakers vooral in uitblinken is service en support. De medewerkers reageren snel en problemen zijn heel snel opgelost."

- Willemijn de Bruijn

Een Instagram bedrijfsaccount in het kort:
Meer dan 200 miljoen bedrijven wereldwijd gingen jou voor
Inzicht in realtime statistieken
Een band opbouwen met je doelgroep via posts, stories en DM's
Instagram beheer uitbesteden

Zie je het toch niet zitten om zelf actief bezig te zijn met Instagram? Besteed het uit.

Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.

*  Website URL
13
oktober
2022
Tessa Brolsma
Door: Tessa Brolsma
Fulltime Webmaker sinds 2019. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.
Tags: Marketing, Social Media, Instagram
Leestijd: 2 min
Zo maak je een Instagram bedrijfsaccount aan

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten