Sociale media is tegenwoordig essentieel voor elk bedrijf. Via de “socials” is het veel gemakkelijker om het netwerk van jouw bedrijf te verbreden, zowel naar andere bedrijven of naar klanten toe. Maar het kan soms lastig zijn om al die platforms zo efficiënt mogelijk te laten functioneren. Bij deze een paar belangrijke tips voor een perfecte Instagram bedrijfspagina!
Natuurlijk als je het meest uit jouw Instagram wilt halen, moet er regelmatig gepost worden. Als jouw volgers hun feed af scrollen, wil je dat er genoeg posts van jouw bedrijf tussen zitten. Zo blijf jij beter in de gedachten van veel potentiële klanten plakken.
Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met dagelijks inloggen op al die sociale media kanalen, kan je altijd van tevoren een schema maken met wat je gaat posten en wanneer dit erop moet. Kies vaste momenten in de week en plan vooraf in hoe de post eruit gaat zien en de teksten die erbij moeten. Zo kan je de rest van de week besteden aan het echte werk, en laat je Instagram zijn gang gaan!
Instagram is een erg visueel gericht platform. Dus als eerste is het erg belangrijk om een stijl te kiezen waarmee jouw bedrijf gaat werken. Sommige bedrijven doen dit zo goed dat de klanten het bedrijf al kunnen herkennen aan de post, zonder de bedrijfsnaam te hoeven zien. Vind dus bijpassende foto’s die jouw pagina aantrekkelijk maken voor jouw doelgroep.
Naast een leuk plaatje is het sterk aan te raden om een goede caption te bedenken die passend is bij de post. Hierbij hetzelfde verhaal als bij de visuele content: bedenk een stijl en probeer daar consistent in te zijn. Denk bijvoorbeeld aan Bol.com, zij hebben een hele sterke Instagram aanwezigheid. Veel mensen volgen hun puur voor de grappige posts die geschreven worden door de zogenaamde Gerda, met daarin alleen producten die je kan bestellen op hun webwinkel. Bol is hier vrij uniek in en het past goed bij hun bedrijfscultuur. Zo werden Bol.com in 2020 benoemd tot meest invloedrijke Instagram account van Nederland!
Maar je hoeft niet perse grappig te zijn om een goed werkende Instagram te hebben. Zorg ervoor dat je bij je caption gerelateerde hashtags toevoegt, zo kunnen mensen jouw bedrijf vinden als ze op de Instagram Explore pagina zoeken. Hetzelfde geld natuurlijk ook voor geotagging. Hierbij kan je bij een post aangeven waar je bent, natuurlijk hoef je niet jouw werkelijke locatie door te geven, maar dan kunnen mensen jouw bedrijf vinden als ze op een locatie zoeken.
Lees hoe je meer bereik krijgt op Instagram
Houd vooral goed in de gaten wat er veranderd op Instagram. Nu is het bijvoorbeeld helemaal in om de Reels & Stories functie te gebruiken en om juist meer te werken met video’s dan met fotos. Deze trends veranderen snel, dus blijf hier vooral bovenop. Er worden regelmatig blogs gepost met voorspellingen van nieuwe trends, dus houdt die in de gaten!
Klinkt het allemaal wat veel? Je kunt ook altijd ervoor kiezen om de social media platforms uit te besteden aan De Webmakers. Wij zorgen ervoor dat jij niet meer hoeft om te kijken naar Instagram!
Neem contact met ons op, voor meer informatie over social media management!
- Rudolph Dekker
Jouw Instagram bedrijfpagina kan ook aan ons worden uitbesteed! Klik hier voor alle informatie over social media management door De Webmakers.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.