LinkedIn is het Social Media kanaal om jouw zakelijke netwerk te onderhouden. Maak bijvoorbeeld connecties met collega’s, klanten en bekenden in jouw branche. Naast het connecten, is het ook het ideale kanaal om klanten te werven in de B2B branche. Wat je hiervoor nodig hebt? Een bedrijfspagina. Wij leggen je uit hoe je een LinkedIn bedrijfspagina aanmaakt voor jouw bedrijf!
LinkedIn is een online social network gericht op professionals. Via dit kanaal kun je connecties maken met jouw zakelijke netwerk én deze uitbreiden door nieuwe connecties aan te gaan. Het platform wordt gebruikt om kennis te delen, vragen te stellen en vacatures te plaatsen.
Daarnaast wordt het ook veelvuldig gebruikt door bedrijven die zich focussen op de B2B business. Het zakelijke social media kanaal is namelijk het perfecte platform om jouw producten onder de aandacht te brengen bij nieuwe potentiële klanten. Dit kun je doen door via je persoonlijke pagina berichten te delen maar het is ook zeker van belang om een LinkedIn bedrijfspagina te hebben.
Het hebben van een LinkedIn bedrijfspagina heeft meerdere voordelen waardoor het belangrijk is om deze als bedrijfseigenaar aan te maken. De voordelen zijn als volgt:
Je hoeft slechts 5 stappen te doorlopen om een bedrijfspagina aan te maken op LinkedIn. Hieronder vind je een stappenplan waarmee je zelf aan de slag kunt om zo’n pagina aan te maken.
Heb je al deze gegevens ingevuld? Klik dan op de button ‘Pagina maken’ en begin met het posten van berichten!
Al bij het aanmaken van de pagina dien je een logo te uploaden en later kun je ook nog een omslagfoto aan de pagina toevoegen. Zorg er echter wel voor dat deze de juiste afmetingen hebben zodat de afbeeldingen goed passen in het kader.
Dit zijn de afmetingen voor het logo en de omslagfoto:
Logo: 300 x 300 pixels
Omslagfoto: 1128 x 191 pixels
Benieuwd naar de afmetingen voor onder andere Facebook en Instagram?
Wil je dat meer mensen jouw bedrijf kennen én wil je beschikken over een kanaal waar je meer klanten binnen kunt halen? Start dan met het gebruik van LinkedIn. Het beheer van een bedrijfspagina kun je uitbesteden aan professionals zodat jij je vervolgens kunt focussen op deze nieuwe klanten. Meer weten?
- Johan Sterrenburg
Het beheren van een LinkedIn bedrijfspagina kan meer tijd kosten dan je hebt. Overweeg daarom om het uit te besteden aan een professional.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.