Blog: Maak een LinkedIn bedrijfspagina in 5 stappen

Wist je dat LinkedIn een belangrijk kanaal is om jouw zakelijke netwerk uit te breiden?

LinkedIn is het Social Media kanaal om jouw zakelijke netwerk te onderhouden. Maak bijvoorbeeld connecties met collega’s, klanten en bekenden in jouw branche. Naast het connecten, is het ook het ideale kanaal om klanten te werven in de B2B branche. Wat je hiervoor nodig hebt? Een bedrijfspagina. Wij leggen je uit hoe je een LinkedIn bedrijfspagina aanmaakt voor jouw bedrijf!
 

Over LinkedIn

LinkedIn is een online social network gericht op professionals. Via dit kanaal kun je connecties maken met jouw zakelijke netwerk én deze uitbreiden door nieuwe connecties aan te gaan. Het platform wordt gebruikt om kennis te delen, vragen te stellen en vacatures te plaatsen.

Daarnaast wordt het ook veelvuldig gebruikt door bedrijven die zich focussen op de B2B business. Het zakelijke social media kanaal is namelijk het perfecte platform om jouw producten onder de aandacht te brengen bij nieuwe potentiële klanten. Dit kun je doen door via je persoonlijke pagina berichten te delen maar het is ook zeker van belang om een LinkedIn bedrijfspagina te hebben.
 

De voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina

Het hebben van een LinkedIn bedrijfspagina heeft meerdere voordelen waardoor het belangrijk is om deze als bedrijfseigenaar aan te maken. De voordelen zijn als volgt:
 

  • Je bent beter vindbaar
    Het is mogelijk dat (potentiële) klanten alleen je bedrijfsnaam kennen en niet jouw eigen naam. Hierdoor kunnen deze klanten minder makkelijk in contact komen met jouw bedrijf en kun je omzet mislopen. Heb je een bedrijfspagina? Dan ben je goed te vinden met jouw bedrijfsnaam. 
     
  • Uitgebreide statistieken
    Als je al over een persoonlijke LinkedIn pagina beschikt, heb je vast weleens in de statistieken van jouw berichten gekeken: dat zijn er niet veel. Je kunt enkel zien hoe vaak het bericht is weergegeven, hoeveel reacties/commentaren/deelacties er zijn en je krijgt inzicht in enkele demografische gegevens van de bereikte personen. 

    Met een bedrijfspagina zijn deze statistieken uitgebreider. Zo zie je bijvoorbeeld ook hoeveel mensen er op de link hebben geklikt, wat de doorklikfrequentie is en wat de interactiefrequentie is. Daarnaast krijg je ook statistieken om meer inzicht te krijgen in jouw pagina-volgers, bezoekers, concurrenten en leads.
     
  • Advertentiemogelijkheden
    Naast de betere vindbaarheid en de uitgebreidere statistieken, is het met een bedrijfspagina ook mogelijk om te adverteren. Zo worden je posts niet alleen weergegeven bij jouw volgers (en indien een volger interactie heeft met jouw post, ook een deel van hun volgers) maar ook aan niet-volgers. Target op de kenmerken van jouw potentiële klanten zodat zij jouw bericht te zien krijgen!
     

Zo maak je een LinkedIn bedrijfspagina

Je hoeft slechts 5 stappen te doorlopen om een bedrijfspagina aan te maken op LinkedIn. Hieronder vind je een stappenplan waarmee je zelf aan de slag kunt om zo’n pagina aan te maken.
 

  1. Login met jouw persoonlijke account
    Om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken, dien je wel over een persoonlijk account te beschikken. Heb je deze nog niet? Maak deze dan eerst aan. Log vervolgens in op deze pagina om een bedrijfspagina aan te maken.
     
  2. Klik rechtsboven op de 9 vakjes met daaronder ‘Werk’
    In de bovenste navigatiebalk vind je naast jouw foto een icoon met 9 vierkantjes met ‘Werk’. Als je hierop klikt, opent een menu aan de rechterkant met LinkedIn-producten en Bedrijfsservices. 
     
  3. Kies voor de onderste optie ‘Bedrijfspagina maken +’
     
  4. Kies optie 1 ’Bedrijf’
    Je kunt pagina’s aanmaken voor meerdere doeleinden. Je hebt de keuze uit ‘Bedrijf’, ‘Showcasepagina’ en ‘Onderwijsinstelling’. Om een bedrijfspagina aan te maken, kies je voor de eerste optie ‘Bedrijf’.
     
  5. Vul alle gevraagde gegevens in en klik op de button ‘Pagina maken’
    Om een pagina aan te maken, dien je een aantal gegevens in te vullen. Zoals de naam van de pagina, de URL van jouw bedrijfswebsite en de branche waarin het bedrijf zich bevindt. Ook kun je hier een logo uploaden.

Heb je al deze gegevens ingevuld? Klik dan op de button ‘Pagina maken’ en begin met het posten van berichten!
 

Kies voor de juiste afmetingen van het logo en de omslagfoto

Al bij het aanmaken van de pagina dien je een logo te uploaden en later kun je ook nog een omslagfoto aan de pagina toevoegen. Zorg er echter wel voor dat deze de juiste afmetingen hebben zodat de afbeeldingen goed passen in het kader. 

Dit zijn de afmetingen voor het logo en de omslagfoto: 

Logo: 300 x 300 pixels
Omslagfoto: 1128 x 191 pixels

Benieuwd naar de afmetingen voor onder andere Facebook en Instagram?
 

Bekijk afmetingen

 

Het beheer van jouw LinkedIn bedrijfspagina uitbesteden

Wil je dat meer mensen jouw bedrijf kennen én wil je beschikken over een kanaal waar je meer klanten binnen kunt halen? Start dan met het gebruik van LinkedIn. Het beheer van een bedrijfspagina kun je uitbesteden aan professionals zodat jij je vervolgens kunt focussen op deze nieuwe klanten. Meer weten?
 

Lees meer over Social Media Management   Neem contact op
 

Een tevreden klant:
"Prettige club om mee samen te werken, duidelijke afspraken en verder een heerlijke No-Nonsens mentaliteit."

- Johan Sterrenburg

De voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina
Je bent beter vindbaar
Uitgebreidere statistieken
Advertentiemogelijkheden
Het beheer van jouw LinkedIn bedrijfspagina uitbesteden?

Het beheren van een LinkedIn bedrijfspagina kan meer tijd kosten dan je hebt. Overweeg daarom om het uit te besteden aan een professional.

Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.

*  Website URL
22
september
2022
Tessa Brolsma
Door: Tessa Brolsma
Fulltime Webmaker van 2019 tot 2023. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.
Tags: Social Media, Linkedin
Leestijd: 3 min
Maak een LinkedIn bedrijfspagina in 5 stappen

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten