Moederbedrijf Facebook gaat verder onder de naam Meta

De overgang van Facebook naar Meta is niet enkel een naamsverandering maar óók een rebranding.

Moederbedrijf Facebook gaat verder onder de naam Meta

Het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp heeft aangekondigd verder te gaan onder een nieuwe naam: Meta. De overgang van Facebook naar Meta is echter niet alleen een naamsverandering, maar ook een rebranding.

De naamsverandering: van Facebook naar Meta

Op donderdagavond 28 oktober heeft Facebook-oprichter Mark Zuckerberg aangekondigd dat Facebook verder gaat onder de naam Meta. Onder dit overkoepelende bedrijf vallen social media kanalen Facebook, Instagram en WhatsApp. De namen van deze social media kanalen blijven onveranderd. Enkel de naam van het moederbedrijf gaat veranderen.

Het is niet enkel een naamsverandering maar ook een rebranding

De overgang van Facebook naar Meta is niet enkel een naamsverandering maar ook een rebranding. Het techbedrijf is namelijk meer dan alleen een sociaal medium: Meta ontwikkelt namelijk ook andere digitale producten. Meta gaat zich vooral focussen op de ontwikkeling van een virtueel universum: het metaverse.

Wat is het metaverse?

Het metaverse is een virtueel universum waarbij de werkelijkheid versmelt met het internet. Je gaat zelf deel uitmaken van het internet door er rond te lopen, om je heen te kijken en nieuwe objecten toe te voegen. 

Deze virtuele wereld wil Meta toegankelijk maken via technische apparaten die zij goedkoop op de markt gaan brengen zodat zoveel mogelijk mensen deze kunnen gebruiken. Deze apparaten komen in de vorm van onder andere verschillende brillen: één met een niet-bestaande wereld (virtual reality) en de ander met de werkelijke wereld waarop informatie over de omgeving beschikbaar wordt, ook wel bekend als augmented reality.

Is Facebook de geschikte partij voor een nieuwe virtuele wereld?

De vraag is alleen nog of Facebook de geschikte partij is voor het opzetten van een virtuele wereld. Punten die vooral centraal staan zijn veiligheid, integriteit en stabiliteit. Uiteraard zijn er miljoenen anderen die aan de virtuele wereld werken maar het is niet de bedoeling dat de nieuwe wereld bijvoorbeeld vol met advertenties komt. (Bron)
 

Een tevreden klant:
"Prettige club om mee samen te werken, duidelijke afspraken en verder een heerlijke No-Nonsens mentaliteit."

- Johan Sterrenburg

Delen
04
november
2021
Tessa Brolsma
Door: Tessa Brolsma
Fulltime Webmaker sinds 2019. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.
Tags: Facebook, Meta
Leestijd: 2 min
Moederbedrijf Facebook gaat verder onder de naam Meta

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten