Google brengt een aantal gratis tools uit speciaal voor reis marketeers. Deze tools moeten ervoor zorgen dat reis marketeers over de juiste data en informatie beschikken om weer te herstellen van de COVID pandemie.
Travel Insights gaat een hoop extra inzichten bieden voor reis marketeers. Het bestaat uit een viertal tools gericht op de reisbranche. Deze zijn als volgt:
Met deze tool krijg je inzicht in zoekopdrachten over specifieke bestemmingen. Ben je bijvoorbeeld benieuwd in welke steden men is geïnteresseerd als ze naar Spanje reizen?
Of uit welk land reizigers naar Spanje afkomstig zijn?
De volgende gegevens kun je invoeren:
Op deze manier kom je te weten waar reizigers vandaan komen en in welke steden zij geïnteresseerd zijn in het land van bestemming.
Focusing Facts is een tool die zich in de Destination Insights tool bevindt. Hiermee krijg je handige inzichten zoals welk land globaal de snelst groeiende bestemming is, in welk land reizigers het meest geïnteresseerd zijn en welke steden het meest populair zijn.
Dit zijn handige inzichten waarop je je marketingactiviteiten kunt aanpassen.
Naast Focusing Facts, vind je Demand Sizing ook in de Destination Insights tool. Deze tool geeft je de mogelijkheid om de inkomende- en uitgaande interesse tussen een primair land en andere landen te vergelijken.
Voorbeeld: Je bent benieuwd wat de interesse van Nederlanders is in Italië. Bij het selecteren van deze landen kun je niet alleen de interesse van Nederlanders in Italië zien maar ook andersom.
Krijg inzicht in de herkomst van de vraag naar hotels in je land. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel % van de zoekopdrachten binnenlands is gedaan en hoeveel % vanuit een ander land. Hierbij zie je ook uit welk land deze zoekers afkomstig zijn.
Daarnaast zie je ook de ontwikkeling van de interesse in hotels in het specifieke land. Onderstaand zie je bijvoorbeeld de trend van Nederland. De interesse is dit jaar minder dan in 2020.
Met de tools beschik je over data die eerst niet binnen handbereik lag. Deze data kun je gebruiken om gerichte marketingcampagnes op te zetten en zo bijvoorbeeld beter vindbaar te worden in de zoekmachines.
Naast deze nieuwe Travel Insights tool, kun je ook gebruik maken van Google Trends. In deze tool zie je de laatste zoektrends (in het algemeen) en per sector.
- Willemijn de Bruijn
Een SEO-pakket voor jouw website is al beschikbaar vanaf €300,- per maand exclusief BTW.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.