Travel Insights: Gratis Google Tools voor reis marketeers

Meer inzicht in bestemmingen en reisgedrag

Google brengt een aantal gratis tools uit speciaal voor reis marketeers. Deze tools moeten ervoor zorgen dat reis marketeers over de juiste data en informatie beschikken om weer te herstellen van de COVID pandemie.

Travel Insights with Google

Travel Insights gaat een hoop extra inzichten bieden voor reis marketeers. Het bestaat uit een viertal tools gericht op de reisbranche. Deze zijn als volgt:

  • Destination Insights
  • Hotel Insights
  • Focusing Facts
  • Demand Sizing

Destination Insights

Met deze tool krijg je inzicht in zoekopdrachten over specifieke bestemmingen. Ben je bijvoorbeeld benieuwd in welke steden men is geïnteresseerd als ze naar Spanje reizen? 
Of uit welk land reizigers naar Spanje afkomstig zijn?

De volgende gegevens kun je invoeren:

  • Uit welk land de toeristen komen (bijvoorbeeld uit heel de wereld of alleen uit Nederland)
  • De bestemming waar je meer over wilt weten
  • De soort reis
  • Categorie
  • Data

Op deze manier kom je te weten waar reizigers vandaan komen en in welke steden zij geïnteresseerd zijn in het land van bestemming.

Test hier


Focusing Facts

Focusing Facts is een tool die zich in de Destination Insights tool bevindt. Hiermee krijg je handige inzichten zoals welk land globaal de snelst groeiende bestemming is, in welk land reizigers het meest geïnteresseerd zijn en welke steden het meest populair zijn. 

Dit zijn handige inzichten waarop je je marketingactiviteiten kunt aanpassen.

Travel Trends

Demand Sizing

Naast Focusing Facts, vind je Demand Sizing ook in de Destination Insights tool. Deze tool geeft je de mogelijkheid om de inkomende- en uitgaande interesse tussen een primair land en andere landen te vergelijken. 

Voorbeeld: Je bent benieuwd wat de interesse van Nederlanders is in Italië. Bij het selecteren van deze landen kun je niet alleen de interesse van Nederlanders in Italië zien maar ook andersom. 

Hotel Insights

Krijg inzicht in de herkomst van de vraag naar hotels in je land. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel % van de zoekopdrachten binnenlands is gedaan en hoeveel % vanuit een ander land. Hierbij zie je ook uit welk land deze zoekers afkomstig zijn.

Daarnaast zie je ook de ontwikkeling van de interesse in hotels in het specifieke land. Onderstaand zie je bijvoorbeeld de trend van Nederland. De interesse is dit jaar minder dan in 2020.

Zelf testen

Hotel Insights

Tools inzetten voor gerichte marketing

Met de tools beschik je over data die eerst niet binnen handbereik lag. Deze data kun je gebruiken om gerichte marketingcampagnes op te zetten en zo bijvoorbeeld beter vindbaar te worden in de zoekmachines.

Naast deze nieuwe Travel Insights tool, kun je ook gebruik maken van Google Trends. In deze tool zie je de laatste zoektrends (in het algemeen) en per sector. 

Weten welke trends zich afspelen in jouw sector?

Een tevreden klant:
"Waar de Webmakers vooral in uitblinken is service en support. De medewerkers reageren snel en problemen zijn heel snel opgelost."

- Willemijn de Bruijn

SEO-pakket

Een SEO-pakket voor jouw website is al beschikbaar vanaf €300,- per maand exclusief BTW.

De nieuwe tools voor reis marketeers:
Destination insights
Hotel insights
Focusing facts
Demand sizing
Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.

*  Website URL
19
augustus
2021
Tessa Brolsma
Door: Tessa Brolsma
Fulltime Webmaker sinds 2019. Gespecialiseerd in Contentbeheer, Social Media, zoekmachine optimalisatie en meer.
Tags: Google, Tools
Leestijd: 2 min
Travel Insights: Gratis Google Tools voor reis marketeers

Een suggestie voor ons blog?

Laat het ons weten