Hoewel we er nog niks over gedeeld hebben, is het alweer een tijdje mogelijk om een link toe te voegen aan een LinkedIn afbeelding. Met deze nieuwe feature hoef je géén link meer in je bericht te zetten waardoor je mogelijk meer bereik genereert met jouw LinkedIn posts. Wij leggen je uit hoe de feature werkt en wat wij ervan vinden!
De mogelijkheid om een link toe te voegen aan een afbeelding op LinkedIn is in augustus uitgerold. Op dit moment is het wel enkel mogelijk om via de mobiele app gebruik te maken van de nieuwe feature maar elke LinkedIn gebruiker, ongeacht of hij/zij jouw bericht via desktop of mobiel ziet, kan op de link klikken.
Het toevoegen van een link aan je afbeelding zorgt ervoor dat je geen link meer hoeft toe te voegen aan je bericht. Eerder werd door Marjolein Bongers op Frankwatching aangegeven dat dit ook zorgde voor een groter bereik dan wanneer je een losse link met een afbeelding plaatst.
Ben je benieuwd welke invloed het op jouw bereik heeft? Probeer het dan zeker even uit! Doe dit bijvoorbeeld door een week na elkaar een bericht te plaatsen waarbij het ene bericht een losse afbeelding en link bevat en het andere bericht een link in de afbeelding.
Het toevoegen van een link aan jouw LinkedIn afbeelding kan vrij eenvoudig. Je hoeft hier slechts een aantal stappen voor te doorlopen. Dit werkt als volgt:
Uiteraard hebben wij deze feature even getest voordat we aan deze blog zijn begonnen. We hebben een bericht op LinkedIn gedeeld met een link in de afbeelding en aangekleed met wat stickers die je bij kon voegen. Deze post zag er als volgt uit:
Allereerst is de feature enkel beschikbaar op een mobiele telefoon. Daarom was het een uitdaging om de opmaak van de afbeelding zo te krijgen, als dat je voor ogen hebt. Een telefoonscherm is vrij klein waardoor het soms lastig was om de link/stickers kleiner te maken en helemaal op de goede plaats te krijgen.
Daarnaast vinden wij het niet duidelijk dat je ook daadwerkelijk op de link kunt klikken. Mogelijk door het ontbreken van bewegende beelden in de afbeelding. Het lijkt net of of het klikbare gedeelte gewoon een onderdeel is van de afbeelding die je deelt maar wellicht is dit een puntje waar iedereen nog even aan moet wennen.
Op deze puntjes na zijn wij wel te spreken over de update en is het wellicht een optie om in de toekomst vaker te gebruiken! Probeer het vooral even uit om te ervaren hoe het voor jou werkt en wat het met het bereik van jouw post doet.
Let op! De feature werkt mogelijk (nog) niet bij iedereen. Wij hebben twee persoonlijke accounts waarmee we de LinkedIn bedrijfspagina van De Webmakers beheren. Eén daarvan kon deze nieuwe feature wel gebruiken en de andere, na updaten van de app, nog niet.
LinkedIn is een belangrijk social media kanaal voor jouw onderneming, vooral in de B2B business. Het is het ideale platform om zakelijke connecties aan te gaan en te onderhouden en deze connecties op de hoogte te houden van jouw plannen en producten.
Heb je geen zin, tijd of kennis om zelf een LinkedIn bedrijfspagina bij te houden? Besteed het dan uit aan De Webmakers. Wij bieden diverse social media pakketten aan om jou verder te helpen!
- Willemijn de Bruijn
De Webmakers helpen jou graag verder met één van onze social media pakketten.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.