Communicatie met je doelgroep en collega’s is belangrijk voor jouw bedrijf. Het is belangrijk dat collega’s op de hoogte zijn van wat er gaande is in het bedrijf en niet langs elkaar heen werken. Daarnaast is het eveneens belangrijk dat (potentiële) klanten eenvoudig bij jou terecht kunnen met hun vragen. Lees in deze blog hoe je met slechts één tool kun je deze communicatie verbeteren.
Bedrijven bieden verschillende mogelijkheden aan klanten om contact op te nemen. Denk hierbij aan e-mail, telefonisch contact of een contactformulier op de website. Het nadeel van een e-mail of een contactformulier is dat je niet direct antwoord krijgt op je vraag. Dit probleem kun je oplossen met de Livechat van De Webmakers.
De Livechat van De Webmakers zorgt voor de verbetering van zowel de interne- als de externe communicatie. Dit bevordert niet alleen de bedrijfsprocessen maar ook de klantenservice. Met de Livechat kun je namelijk direct de vragen van klanten beantwoorden.
Meer informatie over de Livechat
De Livechat van De Webmakers is een tool die op je eigen website geplaatst kan worden en wordt aangepast aan de huisstijl van jouw website. Via het chaticoon onderaan de pagina kunnen websitebezoekers eenvoudig hun vraag stellen. Jij als medewerker van het bedrijf krijgt hiervan een melding zodat je de gestelde vraag kunt beantwoorden. Op deze manier krijgt de websitebezoeker snel antwoord op zijn/haar vraag waardoor deze persoon minder snel geneigd zal zijn om de website te verlaten. Hiermee kun je het aantal conversies verhogen.
Daarnaast is het ook mogelijk om proactief berichten te sturen naar jouw website bezoekers. In de tool kun je namelijk zien wanneer een bezoeker zich op jouw website bevindt én ook op welke pagina deze bezoeker zich bevindt. Het is mogelijk om dan een chat te starten om bijvoorbeeld te vragen of je deze persoon ergens mee kunt helpen.
De Livechat biedt de mogelijkheid om te chatten met collega’s. Dit is 1-op-1 mogelijk, maar je kunt ook een groep chat aanmaken om berichten met alle / meerdere personeelsleden te delen. Zo kun je bijvoorbeeld een groep aanmaken voor een bepaalde afdeling binnen jouw bedrijf, zodat alle collega’s van deze afdeling met één bericht op de hoogte worden gesteld.
Deze functie was al handig toen iedereen nog op kantoor werkte zodat je snel en eenvoudig iets kunt vragen aan een collega. Maar nu thuiswerken de norm is, is het nog handiger om via één centraal punt te communiceren met je collega’s.
De Webmakers geven je graag meer uitleg over de toepassing van de Livechat op jouw website. Neem contact met ons op voor meer informatie.
- Herman de Langen
De Webmakers kunnen ook voor jouw bedrijf een Livechat maken: volledig aangepast aan de huisstijl van jouw website!
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van onze nieuwste blogberichten.