Search Engine Advertising (SEA) staat voor het adverteren in zoekmachines. Het is een manier om snel klanten binnen te halen door het adverteren op zoektermen die door jouw doelgroep worden gebruikt. De advertenties staan boven de organische resultaten.
De Ad Rank is een score die Google toewijst aan jouw advertentie. De score bestaat uit jouw maximale bod en een kwaliteitsscore. Het draait bij SEA dus niet alleen om het hoogste bod, maar zeker ook om de kwaliteit van je website.
Een goede landingspagina is zeker belangrijk voor SEA. Het is belangrijk dat een gebruiker de informatie waar jij voor adverteert direct terugvindt op de landingspagina. Als dit niet het geval is, zal de gebruiker je pagina snel weer verlaten.
Daarnaast is kwaliteit ook een belangrijke factor in de Ad Rank van Google. Zorg dus dat je beschikt over een kwalitatieve landingspagina (en zeker ook website).
De prijzen voor zoekmachine adverteren verschillen per zoekterm. Hoewel je voor het ene zoekwoord maar €0,10 betaald, is een ander zoekwoord soms wel €4 per klik. Dit is meestal afhankelijk van de concurrentie en het zoekvolume: hoe hoger deze zijn, hoe hoger de prijs.
Het voordeel van SEA is dat je zelf een dag- of looptijdbudget in kunt stellen waardoor je nooit meer uitgeeft dan je hebt ingesteld.
Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen. Dit kan via de mail, je kunt ons bellen (0183 - 66 45 35) of via het contactformulier.