SEO (Search Engine Optimization)

Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

SEO (Search Engine Optimization)

SEO staat voor Search Engine Optimization. De Nederlandse benaming voor SEO is zoekmachine optimalisatie. Door SEO verbeter je elementen van je website om je website zo beter vindbaar te maken in de zoekmachines. De optimalisaties vinden plaats op het gebied van content, techniek en autoriteit

92% van de Nederlanders gaat naar Google om iets op te zoeken. Hierdoor is het belangrijk om goed vindbaar te zijn in de zoekmachines. Van deze 92% kijkt 95% slechts naar de eerste pagina's die tevoorschijn komen in Google. Hierdoor is het belangrijk om dus zo hoog mogelijk in Google te staan. Dit gebeurt door goede SEO.

De Webmakers doen er alles aan om jouw positie in Google zo hoog mogelijk te krijgen door middel van SEO. Helaas kan een nummer 1 positie nooit gegarandeerd worden. Dit heeft te maken met meerdere factoren, waaronder het algoritme van Google. 

Ja, het is zeker belangrijk om de meta titles en descriptions van jouw website te optimaliseren. Het heeft geen invloed op jouw rankings, maar is wel het eerste wat men ziet in de resultaten van Google. Met een goede titel en description kun je opvallen én ervoor zorgen dat men klikt op jouw website. 

Een metadescription mag uit ongeveer 150-160 tekens bestaan en de meta title uit 50-60 tekens.

Het is belangrijk dat een tekst uit minimaal 250 woorden bestaat. Het is uiteraard beter om meer woorden te gebruiken, zodat de tekst waardevoller is voor de websitebezoeker. 

Om content uit te breiden kun je synoniemen gebruiken zodat de tekst niet te vol staat met één specifiek zoekwoord, ook wel keyword stuffing genoemd. Als je dit zelf niet ziet zitten, kun je het uitbreiden van teksten ook uitbesteden.

Hoe meer waarde een tekst toevoegt voor een bezoeker, hoe langer men op de pagina blijft. Google neemt dit mee waardoor je een betere positie krijgt in de zoekmachines.

Afbeeldingen hebben zeker invloed op de zoekresultaten. Aan een afbeelding kan een alt-tekst worden meegegeven, deze wordt neergezet wanneer de afbeelding niet laadt. Ook is de alt-tekst goed voor de SEO. Google gebruikt deze alt-tekst om zo de afbeelding te lezen en te kijken of deze relevant is.

Let wel op dat je niet te grote afbeeldingen plaatst: hierdoor kan de website langzaam worden. 

SEO is niet noodzakelijk voor het opzetten en beheren van een website. Het is wel de meest effectieve manier om hoger in de zoekresultaten te komen.

De meta title wordt gebruikt door Google om je pagina te indexeren, vul deze dus duidelijk in. Wanneer je jouw pagina in Google ziet zie je de titel (meta title) en een beschrijving (meta description).

De meta description wordt gebruikt door Google om je pagina te indexeren, vul deze dus duidelijk in. Wanneer je jouw pagina in Google ziet zie je de titel (meta title) en een beschrijving (meta description).

Als Google jouw pagina heeft geïndexeerd, dan staat er een kopie van jouw pagina in de database van Google. Hierdoor kan Google jouw pagina weergeven in de zoekresultaten.

Het is om verschillende redenen verstandig om een SSL-certificaat te hebben. Het certificaat is goed voor SEO, omdat Google graag ziet dat websites beveiligd zijn. Dit is echter niet te meest gebruikelijke reden voor een SSL-certificaat:

Een SSL certificaat is namelijk een bestand dat zorgt voor een betere beveiliging van gegevens tussen de server (van jouw website) en een internet browser (zoals Chrome of Internet Explorer). Een SSL certificaat is gratis in ons hosted service pakket.

Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen. Dit kan via de mail, je kunt ons bellen (0183 - 66 45 35) of via het contactformulier.

Wat kunnen we voor je doen?

Voor meer informatie over seo (search engine optimization)