Facebook adverteren

Behaal jouw bedrijfsdoelen met Facebook advertenties

Facebook Adverteren

Het social media platform Facebook is nog lang geen verleden tijd: met 7.3 miljoen dagelijkse gebruikers is dit na WhatsApp het grootste Social Media platform in 2021. Daarom is het belangrijk om dit platform niet uit het oog te verliezen! 

Hoewel je via Facebook ook prima gratis berichten kunt plaatsen, heeft iedereen waarschijnlijk wel gemerkt dat het algoritme is aangepast waardoor het als bedrijf steeds moeilijker wordt om op de tijdlijn van jouw doelgroep te belanden. Hoewel het wel goed is om je als bedrijf organisch te laten zien bij jouw doelgroep, is het bereik klein en je bereikt er ook niet mee wat je wilt! Heb je daarom wel eens nagedacht om te gaan adverteren op Facebook?

Bericht promoten of adverteren via het Advertentiebeheer?

Als je wilt adverteren op Facebook kan er onderscheid gemaakt worden tussen een bericht promoten en adverteren via het Advertentiebeheer. Vaak wordt gedacht dat het adverteren op Facebook slechts het promoten van een bericht is: maar niets is minder waar. 

Een bericht promoten via de tijdlijn van je bedrijfsaccount is niet hetzelfde als adverteren via het advertentiebeheer. Het promoten van een bericht zorgt er namelijk enkel voor dat jouw bericht aan zoveel mogelijk personen wordt getoond. Je hebt hier verder geen invloed op de doelgroep die je advertentie te zien krijgt of de doelen die je wilt bereiken met het promoten van het bericht. Ook is het niet mogelijk om verschillende teksten of beeldmateriaal aan te maken tenzij je deze individueel op je tijdlijn plaatst om vervolgens te promoten. 

Het advertentiebeheer van Facebook biedt daarentegen uitgebreide targeting mogelijkheden voor jouw advertenties. Via het advertentiebeheer zet je een uitgebreide Facebook campagne op met diverse advertentiesets (lees doelgroepen) en advertenties (lees tekst en beeld). Zo krijg je duidelijk inzicht in de best scorende doelgroepen en advertentiemateriaal. 

De voordelen van adverteren op Facebook

Inzetbaar voor verschillende bedrijfsdoelen
Of je nou meer wil verkopen of meer interactie wil op Facebook, de campagnes kun je inzetten voor verschillende bedrijfsdoelen. Dat is wat het adverteren op Facebook zo waardevol maakt: je kunt het toepassen hoe jij wil. Een aantal voorbeelden van bedrijfsdoelen zijn:

  • Meer verkeer naar de website
  • Merkbekendheid vergroten
  • Meer conversies
  • Interactie vergroten

Nieuwe klanten bereiken
Het advertentiebeheer van Facebook biedt brede mogelijkheden als het aankomt op doelgroepen. Je kunt doelgroepen gebruiken die gebaseerd zijn op je website bezoekers, e-mailbestand of Facebook interactie, maar je kunt ook een variant hierop gebruiken door een vergelijkbare doelgroep aan te maken. 

Door deze mogelijkheden kom je in aanraking met Facebook gebruikers die je niet zou bereiken met je organische berichten. Op deze manier kun je jouw merkbekendheid vergroten. 

Eenvoudig resultaten inzien
Naast de uitgebreide doelgroep mogelijkheden, biedt het advertentiebeheer ook geavanceerde mogelijkheden om je resultaten te analyseren. Zo zie je bijvoorbeeld of mannen of vrouwen meer geïnteresseerd zijn in jouw product of welke plaatsing zorgt voor de meeste interactie. Op deze manier krijg je goed zicht op de personen die geïnteresseerd zijn in jouw product, waardoor je nog specifieker kunt adverteren.

Retargeting
Heeft een potentiële klant interactie gehad met jouw content maar toch geen actie ondernomen? Met Facebook Adverteren kun je deze eenvoudig benaderen door middel van retargeting. Op deze manier kun je een klant op een andere manier overtuigen om tóch klant te worden bij jouw bedrijf. 

Wat kost het om op Facebook te adverteren?

Je bent vast benieuwd wat het dan kost om op Facebook te adverteren, want hier zitten wel kosten aan verbonden. Facebook werkt met dag- en looptijd budgetten waardoor je veel controle hebt over de kosten van jouw campagne. Er wordt namelijk niet meer per dag of looptijd uitgegeven dan wat jij zelf aangeeft. 

Hoeveel budget moet je dan instellen? In principe kun je met elk bedrag adverteren. Maar voor verschillende situaties zijn verschillende budgetten nodig. De hoogte van je budget is afhankelijk van diverse zaken. Richt je de advertentie op een grote of kleine doelgroep? Zijn je producten hoog- of laagdrempelig? Dit zijn allemaal factoren om mee te nemen bij het bepalen van het budget. Je kunt je namelijk voorstellen dat een lead voor een hoogdrempelig product/dienst meer kost waardoor er meer budget nodig is.

Facebook Adverteren uitbesteden?

De Webmakers kunnen het adverteren op Facebook voor jou uit handen nemen. We bespreken samen wat jouw doelen zijn en hoe je deze het beste kunt bereiken. Aan de hand hiervan gaan wij aan de slag om een Facebook campagne op te zetten om de klanten voor jou binnen te halen!

Facebook adverteren door De Webmakers

✔ Testen van advertentiemateriaal en doelgroepen
✔ Tussentijdse aanpassingen waar nodig
✔ Maandelijkse rapportage

Wil je vrijblijvend contact opnemen om meer te weten te komen over de mogelijkheden?

Neem contact op
 

Waarom adverteren op Facebook?
Inzetbaar voor verschillende bedrijfsdoelen
Nieuwe klanten bereiken
Mogelijkheid om te retargeten
Facebook adverteren uitbesteden

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Facebook adverteren voor jouw bedrijf?

Een tevreden klant:
"Waar de Webmakers vooral in uitblinken is service en support. De medewerkers reageren snel en problemen zijn heel snel opgelost."

- Willemijn de Bruijn

Delen

Neem contact met ons op

Voor meer informatie over facebook adverteren