Op het juiste moment de juiste informatie versturen aan de juiste mensen

E-mail marketing is springlevend: trends & tips

E-mail marketing is springlevend: trends & tips

E-mail marketing is anno 2016 relevanter dan ooit. Ja, u leest echt 'relevanter'. Dacht u dat de trend in e-mail vooral draaide om het zo snel mogelijk deleten van berichten? Mis, e-mail is slimmer, relevanter en real-time geworden. Door deze ontwikkelingen maakt spammen plaats voor communiceren. En dat maakt e-mail marketing springlevend.

E-mail vs e-mail marketing

U dacht waarschijnlijk dat e-mails niet worden gelezen. Dat is ook wel zo, maar dat geldt alleen voor de berichten die oninteressant zijn. Bijna spam te noemen. Maar er is e-mail en e-mail marketing. E-mail marketing kenmerkt zich door toegevoegde waarde te bieden aan de ontvanger.  Ga maar na, wat maakt de berichten in uw postvak wel interessant? E-mails die gepersonaliseerd, relevant en real-time verzonden worden. En dat is precies de trend in e-mail marketing.

Op het juiste moment de juiste informatie versturen aan de juiste mensen

De ontwikkelingen in e-mail marketing zorgen ervoor dat dit terug is van weggeweest. Dankzij nieuwe technologische mogelijkheden is verzenden van informatie op het juiste moment aan specifieke personen binnen de doelgroep de nieuwe standaard. De marketingmogelijkheden zijn dan ook eindeloos.

Voorbeelden van relevante e-mail marketing

– Verjaardag

– Herinnering naar klanten die langer dan een bepaalde tijd niets hebben gekocht

– Aankoopbevestiging

– Verlaten winkelmandje

– Upselling (een passend product aanbieden bij een reeds gekocht artikel)

 

Dat klinkt als veel werk

Het versturen van al die gepersonaliseerde e-mails klinkt als veel werk, maar het genereren van relevante content gebeurt in 2016 inmiddels op de automatische piloot. Met e-mail marketing software is marketing automation mogelijk. Aanbiedingen op maat, aangepaste onderwerpregels en verzendtijden; de relevante e-mail wordt verzonden op basis van vooraf gedefinieerde regels en contextparameters. Denk daarbij aan locatie, tijd, device of zelfs het weer.

Vergeet mobiel niet!

Hoe vaak leest u e-mail op uw mobiele telefoon? E-mail blijft de meest gebruikte mobiele applicatie. Houdt u hier geen rekening mee, dan verliest uw nieuwsbrief gegarandeerd aandacht. In de statistieken van een verzonden e-mail nieuwsbrief zien wij regelmatig dat het aandeel geopende nieuwsbrieven op smartphones en tablets meer dan 50% is. Niet optimaliseren voor mobiel is dus een gemiste kans! (Denk daarbij ook aan wat er gebeurd als de nieuwsbrieflezer op een link klikt via mobiel...)

Samengevat: e-mail is slimmer, relevanter en wendbaarder geworden en is daarom (weer) een uitstekende marketingtool. 

Klik hier voor meer informatie over onze e-mail marketing tools

Blog & Tips

Is uw interesse gewekt?

Ja, bel mij voor een afspraak

Sinds 2000 hebben De Webmakers meer dan 600 projecten voor meer dan 500 klanten opgeleverd

Kies ook voor ervaring en professionaliteit